Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

5/31/2009

83. Ευρωεκλογές και Αποχή: Είναι λύση;


Ευρωεκλογές και Αποχή:
Είναι λύση;


Βασικά, ναι! Έχεις το δικαίωμα να μην πάς να ψηφίσεις στις ευρωεκλογές του 2009 και να πάς για μπάνιο στην παραλία. Και έχεις και το άλλοθι πως όντως, το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι πλήρως απαξιωμένο· για τον πούτσό —μέσα! Άλλα το να κάνεις κάτι τέτοιο είναι εντελώς χαζό. Ναι-ναι! Το ξέρεις κατά βάθος κι’ ο ίδιος.

Κάνουν που κάνουν ό,τι κάνουν· σε έχουν που σε έχουν χεσμένο, μία φορά είπαν κι’ αυτοί να σε φωνάξουν να πεις την γνώμη σου, και δεν πατάς πόδι; Το λες αυτό αντίσταση; Αλήθεια;

Απαξιείς κάτι που πραγματικά είναι πολύ εύκολο να το χάσεις, που το απέκτησες με αίμα άλλων, και που παρά πολλοί άλλοι στον πλανήτη θα θέλανε να το έχουνε, μόνο και μόνο για να πας για μπάνιο (ή να λες πως έτσι κάνεις αντίσταση); Πλάκα μου κάνεις!


[ Πηγή εικόνας ]


Αν δεν θες την κουράδα Α’ και την κουράδα Β’ που σου προτείνουνε, πρέπει να πας να τους το πείς! Να το ξέρουνε και να το καταλάβουνε!

Όχι απλά με το να ρίξεις λευκό, αλλά άκυρο! Το λευκό το παίρνει ο νικητής. Είναι σαν να λές: «Κάντε ό,τι είναι να κάνετε, βρείτε τα, και εγώ θα φάω το κουραδάκι Α’ ή Β’, ανάλογα με το τι θα αποφασίσετε —αλλά το κουραδάκι θα το φάω!»

Ενώ με το άκυρο, τους την σπας εντελώς. Γιατί, και παρουσιάζεσαι, τώρα που μια φορά είπαν κι’ αυτοί να ρωτήσουν την γνώμη σου, και τους λες πως είναι όλοι για τα μπάζα και να πά’ να γαμηθούν! Μπορεί να μην τους γουστάρεις, μπορεί να είσαι πολύ τσατισμένος, αλλά έδωσες το ΠΑΡΟΝ! Δεν απαξίωσες το πολιτικό σύστημα· την δημοκρατία, αλλά τους υποψήφιους (και καταχραστές της δημοκρατίας;) και τις ιδέες και πράξεις που εκπροσωπούν και σου προτείνουν.

Με το να την κάνεις για παραλία με κουβαδάκι και στενό μαγιό, δεν θα γλιτώσεις. Την επομένη θα τους βρεις μπροστά σου. Κι’ όταν θα σου σερβίρουν τα διάφορα μενού με κουράδες για την παιδία, την οικονομία, την οικολογία, την υγεία κλπ., και τους πεις: «Ρε παιδιά! Τί Σκατά είν’ αυτά;!» θα σου απαντήσουν –με το δίκιο τους– πως όταν σου ζητήσανε την γνώμη για το μενού, εσύ έτρεχες στην παραλία πίσω από το ταγκά της πληθωρικότατης ξανθιάς ή τον ευμεγέθη καβάλο του Μίστερ Φέτες!


[ Πηγή εικόνας: Dr. Seeng ]


Σε αυτές τις εκλογές, απαξίωσε τους πολιτικούς, τα κόμματα και τα πρόσωπα που το αξίζουν· όχι την Δημοκρατία και τα βασικά, ιερά και θεμελιώδη δικαιώματά σου! ΔΩΣΕ το ΠΑΡΩΝ!

Αν πραγματικά δεν θέλεις κανέναν –μα κανέναν!–, μην ρίξεις λευκό, αλλά άκυρο! Είναι απλό! Πάρε πολλά ψηφοδέλτια σκισμένα και βαλ’ τα στο φάκελο· πάρε ένα απόκομμα από εφημερίδα ή περιοδικό· γράψε ένα δικό σου μήνυμα σε χαρτί... Ο,τιδήποτε δεν είναι ψηφοδέλτιο μετράει για άκυρο! Μην βάλεις κάτι «βρόμικο», γιατί οι άνθρωποι που κάνουν την καταμέτρηση είναι συμπολίτες σου που τους τράβηξαν εκεί με το ζόρι και δεν σου φταίνε σε τίποτα.

Με εξαίρεση αυτούς που πραγματικά έχουν δουλειές και βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το εκλογικό τους κέντρο, οι υπόλοιποι, σας παρακαλώ, πρέπει να μην απαξιώσετε τον εαυτό σας. Εκμεταλλευτείτε αυτό το έστω μικρό δικαίωμα που σας παραχωρούνε για να πείτε την πραγματική σας γνώμη, ακόμη κι’ αν αυτή είναι αρνητική για όλους· μεγάλα και μικρά κόμματα.

Μην τους δίνετε το άλλοθι την επόμένη να σας πούνε πως κάνουνε ό,τι κάνουνε κατόπιν «εντολής του Ελληνικού λαού», χωρίς πραγματικά να την έχουνε. Θα υποστείτε τα ίδια προβλήματα με όσους ψηφίσανε. Κάντε τουλάχιστον την διαφορά και δώστε το άλλοθι στον εαυτό σας: πως κάνατε ό,τι ήτανε δημοκρατικώς θεμιτό για να δηλώσετε την οργή και την αποδοκιμασία σας για τις προτεινόμενες επιλογές που σας προτείνανε. Δηλώστε πως είστε ΠΑΡΟΝ στο πολίτευμά σας· πως μετέχετε στην κοινωνία σας, και πως έχετε κρίση και παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα —μην αδιαφορείτε!

«Στις εκλογές και στις αποφάσεις δεν απέχεις! Αλλιώς, μιά μέρα θα θεωρηθείς περιττός και θα βρεθείς να απέχεις εσύ από την ζωή!»


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

12/13/2008

63. Έτσι Διδάσκετε Η Παρρησία Λόγου Τσογλάνι Πιτσιρίκο!


Έτσι Διδάσκετε Η Παρρησία Λόγου Τσογλάνι Πιτσιρίκο!


Όσο καλοπροαίρετος κι’ αν προσπαθώ να είμαι, και να συντάσσομαι με την λογική (ή έστω, όπως εγώ φαντάζομαι την λογική), δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις όπου υπάρχουν κρανιοπαρμένοι «γνωστοί»-άγνωστοι που τα σπανε όλα, τα ΜΑΤ κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο, ενώ, όταν είναι απλοί, ανήλικοι μαθητές με μαθητικές σάκες και «αυθάδη» συνθήματα –που τα δικαιολογεί το νεαρό της ηλικίας τους(;)–, τα ΜΑΤ δείχνουν υπερβάλλον ζήλο στην «καταστολή» τους. Αυτό μου ενέπνευσε και την παρακάτω γελοιογραφία (όπως πάντα, ενημερώνω πως τα «έργα» μου είναι public-free, τουτέστιν, μπορεί να τα πάρει ο οιοσδήποτε και να τα αναδημοσιεύσει χωρίς άδειά μου ή αναφορά πηγής).


[Κάντε κλικ με το ποντίκι σας επάνω στην εικόνα για μεγαλύτερη προβολή]



Δεν θα κάτσω να αναλύσω τα σενάρια για το γιατί συμβαίνει αυτό· θα μείνω στην εικόνα της «δημοκρατικής»(;) χώρας όπου ζω: Εκατό νεαροί τα σπάνε και πάνε σπίτι· αλλοδαποί πλιατσικολόγοι συλλαμβάνονται (πάλι οι ξένοι φταίνε), και μαθητές να τρώνε ξύλο που τόλμησαν να φωνάξουν. Έτσι διδάσκετε η παρρησία λόγου στους μαθητές των σύγχρονων δημοκρατιών;


[EDIT-UPDATE: 14/12/2008 @ 19:13]

«[...] Κατά προτίμηση πατάσσονται οι νέοι, ενώ οι καταστροφείς μένουν εκτός δράσης των αστυνομικών δυνάμεων. Είναι τυχαίο; Υπάρχει εντολή; Δεν το ξέρω. Δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω το γεγονός ότι ενώ τα παιδιά τα τσακίσανε, τους κουκουλοφόρους τους αφήσανε σχεδόν ανενόχλητους [...]»
—Κωνσταντίνος Τσουκαλάς

E-net: «Αν υπήρχαν κόμματα, δεν θα βλέπαμε αυτό που βλέπουμε»


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

12/08/2008

62. Υπέρ Αστυνομίας Λόγος


Υπέρ Αστυνομίας Λόγος


ΠΑΡΑΚΑΛΩ, Διαβάστε πρώτα όλο το κείμενο προτού προβείτε σε συμπεράσματα κι’ αφήσετε σχόλια!

Σε περιόδους όπου οι εντάσεις και τα συναισθήματα των ανθρώπων είναι τεταμένα λόγω λυπητερών κι ατυχών περιστάσεων, η ανάγκη να πρυτανεύσει η λογική και ο αυτοέλεγχος, γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.


[ Πηγή εικόνας ]


Θα σας διηγηθώ μία αληθινή ιστορία, που έλαβε χώρο πριν από περίπου πέντε χρόνια στην πόλη της Ξάνθης, με πρωταγωνιστή έναν παλιό μου φίλο που τότε εξασκούσε το επάγγελμα του Ταξιτζή.


Ο ταξιτζής έλαβε εντολή από το κέντρο να πάει να παραλάβει άτομο έξω από την Αστυνομική Σχολή της Ξάνθης. Σε λίγη ώρα φτάνει κι εντοπίζει τον νεαρό που τον περίμενε. «Μισό λεπτάκι, περιμένω έναν φίλο να κατεβούμε μαζί στην πόλη», του λέει ο νεαρός. Πράγματι, δυό λεπτά αργότερα εμφανίζεται ο φίλος που περίμενε και του φωνάζει να μπούνε στο ταξί να κατεβούνε στο κέντρο. Ο φίλος του λέει πως κανόνισε με κάποιον άλλο σπουδαστή, που έχει δικό του αυτοκίνητο, να κατεβούνε με αυτόν στην πόλη κι’ έτσι να μην πληρώσουν ταξί.

Ο ταξιτζής τους ενημερώνει πως οφείλουν να πληρώσουν την κούρσα και την καθυστέρηση, ως ελάχιστη αποζημίωση, άσχετα αν χρησιμοποίησαν τελικώς της υπηρεσίες του ή όχι (έτσι είναι το σωστό).

Ο νεαρός με φανερή αγένεια του λέει πως δεν πληρώνει φράγκο, γιατί αυτός δεν σκοπεύει να τον πληρώσει, και κινάει να φύγει. Ο ταξιτζής του ξαναφωνάζει πως πρέπει να πληρώσει, αλλιώς θα το κάνει θέμα στον διοικητή του. Γυρίζει τότε ο νεαρός και λέει: «Χάσου ρε μαλάκα μη σε γαμήσουμε! Εξουσία ήμαστε τώρα! Σπάσε γι’ αλλιώς θα σε γαμάω όπου σε βρίσκω απ’ αύριο».

Μπαρούτι ο φίλος μου, παρατάει το ταξί όπως είναι και φεύγει σφαίρα μέσα στην σχολή να βρει υπεύθυνο. Δεν θα μακρηγορήσω, απλά θα αναφέρω πως τρεις μέρες μετά, δεν κατάφερε να βγάλει άκρη, ούτε να μάθει τα στοιχεία του νεαρού.

Τί μαθαίνουμε και τί συμπεράσματα βγάζουμε από αυτήν την ιστορία; Ότι το ψάρι βρομάει από το κεφάλι.


[ Πηγή εικόνας ]


Λοιπόν, για να το πάρουμε το θέμα σοβαρά. Δεν θ’ αναλύσω το κατά πόσον η κοινωνία είναι ώριμη, και κατά πόσον ο κάθε πολίτης μίας «δημοκρατικής» χώρας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του απέναντι στο κράτος και του συμπολίτες του, γιατί απλούστατα είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που δεν χρίζει αναλύσεως τώρα.

Το θέμα είναι πως, ναι, υπάρχουν στην κοινωνία (καλώς ή κακώς) κάποια άτομα που άλλοτε συνειδητά, κι άλλοτε όχι, παραβαίνουν τους νόμους του κράτους, και βλάπτουν το γενικότερο συμφέρων των πολιτών. Είτε πρόκειται για κάγκουρες που παρκάρουν όπου βρούνε χωρίς να νοιάζονται για το αν κλείνουν τον δρόμο, είτε πρόκειται για ληστές που κλέβουν πορτοφόλια ή κάνουν διαρρήξεις τραπεζών, είτε πρόκειται για εμπόρους λευκής σαρκός, μεγαλέμπορους ναρκωτικών, βιαστές ή και δολοφόνους.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν, μιάς και δεν βρισκόμαστε σε μία τέλεια κοινωνία ισορροπίας και αρμονίας, φύσει χρειάζεται το αντίπαλο δέος, κι’ αυτό είναι η λεγόμενη αστυνομία.

Πρέπει να κατανοήσουμε τί είναι η αστυνομία. Η αστυνομία λοιπόν, αποτελείται από πολίτες (όπως η κοινωνία στο σύνολό της) οι οποίοι επιφορτίζονται, λόγω θέσης, με κάποιες υπερεξουσίες, όπως είναι γνωστές. Σε αντίθεση δηλαδή με τον απλό πολίτη, ο φέρων την ιδιότητα του αστυνόμου, έχει το δικαίωμα να προβεί σε πράξεις στις οποίες ο απλός πολίτης δεν μπορεί να προβεί. Τέτοιες είναι η έρευνα, ο ατομικός έλεγχος, η απαίτηση παρουσίασης δελτίου ταυτότητας όταν ζητηθεί, η προσαγωγή στο τμήμα για έρευνα-κατάθεση εάν κριθεί αναγκαίο, κ.ο.κ.

Όλα αυτά γίνονται για την προστασία του κοινωνικού συνόλου από κακόβουλες πράξεις που την βλάπτουν. Όλα αυτά βέβαια μπορεί να ακούγονται πολύ απλά, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκα.

Ακριβώς επειδή ο αστυνόμος είναι άνθρωπος, και φέρει όπως όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους, τα δικά του προτερήματα κι’ ελαττώματα (κι’ ένα απ’ αυτά είναι η φύσει κατάχρηση του αισθήματος εξουσίας), μπορεί εύκολα να εκτροχιαστεί και να προβεί σε κατάχρηση των υπερεξουσιών που του έχουν δοθεί.

Προς αποφυγή και περιορισμό εμφάνισης τέτοιων λυπηρών φαινομένων, θεσπίζονται ελεγκτικοί μηχανισμοί, κώδικες συμπεριφοράς και δεοντολογίες που, αν όχι να αποτρέψουν, προσπαθούν να περιορίσουν τέτοια φαινόμενα στο ελάχιστο δυνατό.


[ Πηγή εικόνας ]


Τί συμβαίνει λοιπόν και, στην Ελλάδα τουλάχιστον, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά; Γιατί σε άλλες χώρες το επάγγελμα του αστυνομικού χαίρει παραπάνω εκτίμησης απ’ ό,τι στην Ελλάδα;

Ε, λοιπόν, ας μην το ψάχνουμε πολύ. Όπως κάθε τι στην Ελλάδα, η αστυνομία έχει αμεληθεί από την πολιτεία, κι’ αφεθεί να διαλυθεί όπως συμβαίνει και με τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Καταρχάς. η αστυνομία είναι υποστελεχωμένη· είναι γνωστό τις πάση αυτό. Στην Ξάνθη, για παράδειγμα, έναν νομό με 110.000 κατοίκους, υπάρχουν λιγότερο από 50-60 αστυνομικοί, που, αν διαιρεθεί ο αριθμός σε τρεις 8ωρες βάρδιες, και αφαιρέσουμε αυτούς που έχουν ρεπό ή είναι άρρωστοι κ.λ.π., βγαίνει πως περίπου 15 άτομα είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο και την τάξη σε έναν τόσο μεγάλο πληθυσμό. Για την Αθήνα, αν δεν με απατάει η μνήμη μου, είχε αναφερθεί το καλοκαίρι σε πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης, πως υπάρχουν διαθέσιμα για την φύλαξη του λεκανοπεδίου Αττικής, λιγότερο από 50 αστυνομικά οχήματα, όταν 40 χρόνια πριν, με πολύ λιγότερο πληθυσμό, τα οχήματα ήταν διπλάσια.

Θα μου πείτε: «ΟΚ! Και που κολλάει αυτό ρε φίλε με το σκηνικό κατάχρησης εξουσίας;» κι’ αμέσως απαντώ.

Όταν λοιπόν εμφανίζεται ένα κρούσμα κατάχρησης εξουσίας, και η διοίκηση γνωρίζει τον μικρό αριθμό προσωπικού που διαθέτει, γίνεται αυτομάτως πολύ πιο φειδωλή κι ελαστική στις τιμωρίες, ή ακόμη χειρότερα, των αποτάξεων. Όταν ένας διοικητής γνωρίζει πως δεν θα λάβει άμεση και γρήγορη αντικατάσταση του αποταχθέντος οργάνου, γίνεται πιο ελαστικός. Και μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις αυτό είναι μονόδρομος.

Δεύτερον, η αμοιβές που δίνονται στα αστυνομικά όργανα είναι υπερβολικά μικρές. Θα πρέπει να καταλάβουμε, πως μαζί με τις υπερεξουσίες που δίνονται στους αστυνόμους, δίνονται και υπερευθύνες. Αυτός είναι που θα καταδιώξει τον βιαστή/ληστή/εγκληματία, αυτός είναι που θα έρθει να συλλάβει τον φονιά, αυτός είναι που θα «παίξει» πιστολίδι με τον γκάνγκστερ. Ο συνδυασμός της υπερεξουσίας με μικρή αμοιβή, συνήθως, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εμφάνιση καταχρήσεων και διαφθοράς. Θα πρέπει λοιπόν να έλθει κάποτε η εποχή, όπου ο σωστός αστυνόμος θα απολαμβάνει αμοιβή άξιας της προσφοράς και των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται, κι’ ο κακός αστυνόμος θα τιμωρείται σκληρά και να εξοστρακίζεται από το σώμα.

Τρίτον, η εκπαίδευση που λαμβάνουν οι εκπαιδευόμενοι αστυνομικοί. Νομίζω πως το παράδειγμα που προανέφερα με τον ταξιτζή, τα λέει όλα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, πως η αστυνομία δεν είναι λύση για να μπούνε τα παιδιά μας στο δημόσιο και να εξασφαλιστούνε. Θυμάμαι πως όταν άνοιξε η Αστυνομική Σχολή Ξάνθης, ξαφνικά είχε γίνει μόδα, και κάθε γονιός έστελνε το παιδί του. «Τρία (ή δύο, δεν θυμάμαι) χρόνια θα κάνει», λέγανε, «και μετά τσούπ, στο δημόσιο».

Όχι κύριοι. Ένα αστυνομικό όργανο, πρέπει να πηγαίνει για αστυνόμος, όχι επειδή δεν έχει άλλη λύση, αλλά επειδή έχει φύσει μία τάση να προστατεύει (υπάρχουν τέτοια άτομα, ας μην μας παραξενεύει), επειδή του αρέσει ο νόμος και η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος (το κατά πόσον το σύστημα είναι σωστό ή όχι, δεν το αναλύω τώρα, είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που είναι θέμα αυτοδιάθεσης των πολιτών και σηκώνει πολύ συζήτηση· ας μείνουμε στην ουσία λοιπόν), επειδή νιώθει την ανάγκη ή επιθυμεί να εξυπηρετεί τους συνανθρώπους του.


[ Πηγή εικόνας ]


Θα πρέπει λοιπόν, οι Αστυνομικές Σχολές, να επαναπροσδιορίσουν τις απαιτήσεις τους από τους υποψήφιους νέους και νέες, και να μην δίνουν πια τόση μεγάλη σημασία στο ύψος, αλλά στην ψυχολογική και νοητική κατάσταση του υποψηφίου. Πρέπει να καταλάβουμε, πως άλλος ήταν ο ρόλος του αστυνόμου πριν 50 χρόνια, κι’ άλλος ο σημερινός τους ρόλος. Δεν δύναται στις μέρες μας, όπου και ο πολίτης έχει χαλαρώσει όσων αφορά την συμπεριφορά του απέναντι στον νόμο και του συμπολίτες του, αλλά και που η ίδια η νοοτροπία του εγκλήματος έχει γίνει πολύ πιο βίαιη, να απαιτούμε αστυνομικούς που δεν θα φέρουν όπλο, και θα κυκλοφορούν με πατίνια και ροζ κορδέλες.

Για να κλείσω εδώ το θέμα: Ο αστυνόμος, καλώς ή κακώς, αποτελεί σημαντικό κομμάτι, απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του συστήματος και της κοινωνίας. Είναι αυτός που θα μας συμβουλέψει και θα μας νουθετήσει σε περίπτωση που αμελήσουμε τις κοινωνικές υποχρεώσεις μας, που θα μας βοηθήσει σε περίπτωση ανάγκης, που θα διασφαλίζει την ευταξία στις ζωές των πολιτών, την επιβολή της δικαιοσύνης και θα καθησυχάζει το λεγόμενο κοινό αίσθημα δικαίου.

Για γίνει αυτό, θα πρέπει εμείς, οι ίδιοι οι πολίτες, αφ’ ενός να φροντίζουμε να είμαστε –όσο το δυνατόν– εντάξει απέναντι στον νόμο (αν ο νόμος δεν είναι σωστός, τον αλλάζεις πριν να είναι πολύ αργά! Διαβάστε και λίγη Απολογία Σωκράτους), κι’ αφ’ εταίρου, να φροντίζουμε για την σωστή λειτουργία του συστήματος που επιλέγει, εκπαιδεύει, και εν τέλει, εξουσιοδοτεί τα όργανα με υπερεξουσίες. Όταν αμεληθεί αυτός ο μηχανισμός, τότε όπως όλες οι ξεκούρδιστες και κακοσυντηρημένες μηχανές, παρουσιάζει βλάβες και στο τέλος σπάει και καταστρέφεται.

Η δολοφονία του νεαρού 15χρονου αγοριού, ήταν πράξη λυπηρή, και ασυζήτητη, κατακριτέα. Ο ειδικός φρουρός, οφείλει, και πρέπει να τιμωρηθεί όπως προβλέπεται από τους νόμους του κράτους, όχι μόνο γιατί προέβη σε κατάφορη παραβίαση των νόμων και τέλεσε ένα από τα πιο ειδεχθή και κατακριτέα εγκλήματα –φόνος!– αλλά κι’ επειδή με την πράξη του, πυροδότησε τον χρόνια συσσωρευμένο αγανάκτησμο του πολίτη απέναντι στον θεσμό της αστυνομίας, που εκτροχιασμένη λόγο πολιτικής αμέλειας και φύσεις εσωτερικής αποσύνθεσης, κατέληξε στην προβληματική εικόνα που παρουσιάζει σήμερα.

Τα επεισόδια, κι’ η όλη οργή που νιώθει σήμερα ο πολίτης, δεν είναι άλλο από την εξωτερίκευση μιάς γενικότερης οργής που νιώθει ο έλληνας, πρωτίστως απέναντι στον ίδιο του τον εαυτό (γι’ αυτό και η χαρακτηριστική αυτοκαστροφικότιτα του έλληνα), και δευτερεύοντος, απέναντι στο κράτος το οποίο θεωρεί κύριο υπεύθυνο για την όλη πολιτικοοικονομική κατάσταση.

Αλλεπάλληλα σκάνδαλα με τους πυλώνες της ελληνικής κοινωνίας, το κράτος και την εκκλησία, όπου τεράστια χρηματικά ποσά καταχράσονται και διανέμονται μεταξύ ολίγων, απαξίωση των κοινωνικών υπηρεσιών όπως η υγεία η εκπαίδευση η αστυνόμευση, η έλλειψη κοινωνικής πολιτικής κι’ η απηνής (κι’ άδικη σε πολλές περιπτώσεις) φορολόγηση των μεσαίων και χαμηλότερων οικονομικά στρωμάτων, είναι οι κύριοι λόγοι που συσσώρευσαν τόση οργή στην ελληνική κοινωνία.

Η άδικη και λυπηρή δολοφονία του 15χρονου αγοριού, ήταν απλώς η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι· η σπίθα που πυροδότησε το μπαρούτι.

Το παιδί δεν θα επιστρέψει και οι γονείς δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το τραύμα που προκαλεί η απώλεια του παιδιού τους. Η κοινωνία δεν θα ξεχάσει.

Τί μπορεί να γίνει; Καιρός εμείς η πολίτες να ενδιαφερθούμε περισσότερο για το κράτος, που ας μην ξεχνιόμαστε, αποτελείται από τον πολίτη πρωτίστως ο οποίος οφείλει να το ελέγχει και να το εποπτεύει.

Καιρός να απαιτήσουμε από το κράτος, εκτός όλων των άλλων αιτημάτων μας (οικονομία, παιδιά, υγεία κ.τ.λ.) να επέμβει δραστικά στην λειτουργία της αστυνομίας. Να προβεί σε ριζική αναδιάθροση του συστήματος επιλογής κι’ εκπαίδευσης των αστυνομικών, να επάνδρωση τα αστυνομικά τμήματα με ικανό κι’ αξιόλογο αριθμό προσωπικού, που να επιτρέπει στην εκάστοτε διοίκηση να τιμωρεί τους όποιους παραβαίνουν τα καθήκοντα των, και τέλος, ν’ αποκαταστήσει το κοινό αίσθημα απέναντι στο επάγγελμα-λειτούργημα του αστυνομικού.

Όσο εμείς οι ίδιοι οι πολίτες είμαστε απαθείς (ή) (κι’) ανίσχυροι να επιβάλουμε τον νόμο, τόσο θα υπάρχει η ανάγκη της ύπαρξης ατόμων που θα επιβάλουν την τάξη και τον νόμο αντί υμών. Την ποιότητα αυτών των ατόμων, την διαμορφώνουμε εμείς, με την στάση και τις απαιτήσεις μας. Καιρός λοιπόν, εκτός από υγεία, παιδία κ.λ.π., να βάλουμε στην λίστα των αιτημάτων μας και την σωστή, εύρυθμη λειτουργία της αστυνομίας. Καιρός ο «μπάτσος» να πάψει να αποτελεί στόχο, και να γίνει «ευπρόσδεκτο» μέλος της κοινωνίας (κανείς δεν αγαπάει κάποιον που του επιβάλει το σωστό... αλλά και πάλι, αυτό είναι άλλη ιστορία).

Καμία ανοχή στην κατάχρηση και την διαφθορά· να επιδοκιμάζεται όμως και το σωστό έργο της αστυνομίας. Όχι σπασμένες βιτρίνες, όχι κατεστραμμένες περιουσίες απλών πολιτών, όχι καμένα αυτοκίνητα, όχι δολοφονία αστυνόμων όπως είπαν μερικοί... ελαφροίσκιοτοι (ναι, είναι άνθρωποι, με οικογένειες και παιδιά).

Ναι στην παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων, ναι στην εκ βαθών αναδιάρθρωση του συστήματος εκπαίδευσης των οργάνων της τάξεως, ναι στην εντατικότερη εποπτεία της πολιτείας από τον υπεύθυνο, ενημερωμένο και δραστήριο πολίτη!

Αιωνία μνήμη στο αδικοχαμένο παλικαράκι, με την ευχή να είναι το τελευταίο θύμα.

Υστερόγραφο: Και τώρα κράξτε με αν θέλετε (και δεν καταλαβαίνετε το νόημα του κειμένου)... Είπα και ελλάλισα, κι’ αμαρτία ουκ έχω.


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

Τάδε έφη,
© Ναυτίλος Του Διαδικτύου

11/17/2008

58. Στην Χώρα Της Φαιδράς Πορτοκαλέας Και Του Πολυτεχνείου


Στην Χώρα Της Φαιδράς Πορτοκαλέας Και Του Πολυτεχνείου


Η χώρα όπου ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα, κι’ όπου όλοι οι κάτοικοί της ζούνε καθημερινά τις ζωές των, έχει μπει σ’ ένα λούκι που ούτε οι θεοί (μα τον Τουτατίς!) δεν ξέρουν πως θα την ξελασπώσουν...


Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, το κράτος δεν πληρώνει ποτέ τις υποχρεώσεις του και συμπεριφέρεται γκανγκστερικά σ’ όποιον τολμήσει να ζητήσει τα χρωστούμενα. Για παράδειγμα, το κράτος δεν πληρώνει τους φαρμακοποιούς, και απαιτεί από τον κλάδο αυτόν των ελεύθερων επαγγελματιών, να δίνει φάρμακα και καλούδια στ’ όνομά του και να μην πληρώνει μία. Φορολογεί κανονικά όμως τους επαγγελματίες αυτούς κι’ εισπράττει κανονικά το Φ.Π.Α. κάθε τρίμηνο, τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ, τις ασφαλιστικές συνεισφορές των ιδίων αλλά και των υπαλλήλων που απασχολεί, ενώ στο τέλος της χρονιάς στέλνει κανονικότατα το χαράτσι.

Σε περίπτωση όμως που αντιστραφούν οι ρόλοι, και βρεθεί πολίτης να χρωστάει στο κράτος, ούτε τα χρέη διαγράφει μετά το πέρας πενταετίας (όπως συμβαίνει με το δημόσιο όταν χρωστάει σε πολίτες), ούτε παράταση και ρυθμισούλες δέχεται. Κινητοποιεί αμέσως τα αρμόδια όργανα και με άτεγκτη σκληρότητα αποζητά τα χρωστούμενα με όλα τα μέσα.

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, τα νοσοκομεία που είναι το άλφα και το ωμέγα για την δημιουργία αισθήματος ασφάλειας των πολιτών (διότι, κάτι παθαίνεις, σπας ένα πόδι βρε αδερφέ! Λίγο το’ έχεις να μην φοβάσαι πως θα πρέπει να χρεωθείς για να το βάλεις στον γύψο;) είναι υποστελεχωμένα, κι’ ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός στα πρόθυρα της κατάσχεσης. Νοσοκομεία σχεδιάζονται και κατασκευάζονται χωρίς να συνυπολογίζονται τα έξοδα λειτουργίας που θα έχουν. Κι’ όμως, κατασκευάζονται με αδικαιολόγητα υψηλά τελικά κόστη, και παραδίδονται στον λαό, μόνο και μόνο για να διαπιστωθεί μετά από λίγα χρόνια πως πρέπει να κλείσουν, γιατί ούτε προσωπικό έχουν, ούτε υλικοτεχνικό εξοπλισμό έχουν, ούτε φάρμακα για να δώσουν έχουν. Θα μείνουν μεγάλα μνημεία ενός «γιατί», σαν τις πυραμίδες των Φαραώ.


[ Πηγή εικόνας ]


Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, η εκκλησία, με περίσσιες αποδείξεις, αποδεικνύεται πως στους κόλπους της φιλοξενεί πολλά φίδια —πράγμα λογικό, αφού την εκκλησία την αποτελούν οι πολίτες. Λειτουργεί ως κράτος εν κράτει, διαπλέκοντας τα πλοκάμια της με αυτά των πολιτικών, και με συμφωνίες επί συμφωνιών, άνωθεν και κάτωθεν του τραπεζιού, ανταλλάσσουνε περιουσίες που ανήκουνε στο κράτος, δηλαδή στους πολίτες, και δραστηριοποιείται έκνομα στην επιχειρηματική ζωή της χώρας. Ταυτοχρόνως, υπόκειται σε ειδική διάταξη που την καθιστά αφορολόγητη, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει πολλαπλά· τόσο από την άμεση απώλεια φόρων, όσο κι από την έμμεση απώλεια φόρων και θέσεων εργασίας από τον τομέα εκείνον που αντικαθιστά η επιχειρηματική δράση της εκκλησίας. Δικαίωμα του καθενός η θρησκευτικότητα και η πίστη, αλλά τι γίνεται όταν στο όνομα της πίστης αφήνεται ο πολίτης στο έλεος των του Θεού αντιπροσώπων;

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, η εκπαίδευση χαμερπεί κι ο πολίτης γνωρίζει από την στιγμή της σύλληψης του εμβρύου, πως θα χρειαστεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για το μεγάλωμά του. Θα πρέπει να κανονίσει από πριν για την εκπαίδευση του παιδιού, σε μία κοινωνία τεχνητά ανταγωνιστική, όπου εάν το παιδί δεν αποκτήσει έγκαιρα κάποια εφόδια θα βρεθεί αποκλεισμένο από την ζωή. Για το καλό των παιδιών, οι γονείς αφήνουν την φύλαξη των στην πάντα έμπιστη και λίαν παιδαγωγική τηλεόραση, ενώ τρέχουν από την πρωινή εργασία στην απογευματινή, στρεσάροντας τόσο την ψυχή, όσο και το σώμα στα όριά τους. Κατά συνέπεια παθαίνουν εγκεφαλικά, καρδιακά, καρκινικά, αλλά και ψυχολογικά νοσήματα, που αν δεν τους αποτελειώσουν άμεσα, τους αφήνουν ανάπηρους και στιγματισμένους για το υπόλοιπο της ζωής τους. Ταυτοχρόνως τα παιδιά μεγαλώνουν με την αίσθηση απουσίας του γονέα, κι’ αναπτύσουν κι αυτά με την σειρά τους τα δικά τους ψυχολογικά προβλήματα... Ω καιροί, ώ ήθη!

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, δημόσιες υπηρεσίες που φτιάχτηκαν με τα χρήματα των πολιτών που τα συνεισφέρανε επί δεκαετίες, ξεπουλιούνται επί πινακίου φακής, επειδή η διοίκηση του κράτους τις κατέστησε –λένε– ζημιογόνες, και συνεπώς –λένε πάλι– ασύμφορες για τον λαό. «Ριζοσπαστικές ιδέες» όπως ας πούμε, η άμεση αντικατάσταση των ανώτατων διοικητικών στελεχών, ή η επιβολή χρηματικών προστίμων, σε περίπτωση αποδεδειγμένης κακοδιαχείρισης (σε αντιδιαστολή με τα «μπόνους»), είναι απλά αδιανόητες. Είναι κι’ αυτό το αντιστραμμένο «new-new deal» που δεν δέχεται κρατική παρέμβαση στην οικονομία, εκτός κι’ αν πρόκειται για «ενέσεις ρευστού» για την αποφυγή οικονομικού κράχ...


[ Πηγή εικόνας ]


Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, ασχολούνται με τον «Μπουμπούκο», τον δείχνουν και γελάνε, με το ίσως μοναδικό πράγμα που δεν θα έπρεπε να γελάνε, κι’ ούτε να τους πέφτει λόγος. Αντί όμως ν’ ασχολούνται με τον «Καίσαρα», το έργο και τα λόγια του, ασχολούνται επιμελώς με την γυναίκα του. Σωστά, η φράση λέει πως «η γυναίκα τους Καίσαρα δε πρέπει μόνο να δείχνει τίμια, αλλά και να είναι», αλλά το θέμα είναι τί κάνει ο Καίσαρας, γιατί αυτός έχει την «εξουσία». Η σύζυγος κυβερνάει απλώς την νύχτα (και πολύ καλά κάνει, και μαγκιά της)! Στο Καίσαρα τα μάτια μας λοιπόν...

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, πολιτικοί εμπλέκονται ποικιλοτρόπως σε σοβαρότατα οικονομικά σκάνδαλα, αλλά κανείς από αυτούς δεν καταλήγει, έστω, σε μία δικαστική διαμάχη. Τα έργα κι’ οι ημέρες τους προκάλεσαν σοβαρότατη κι’ αδικαιολόγητη απώλεια τεράστιων χρηματικών ποσών, που όχι απλώς ζημίωσαν και ζημιώνουν το κράτος, αλλά υποβιβάζουν την καθημερινή ποιότητα διαβίωσης των πολιτών της χώρας (διότι άλλο να μην έχεις αξονικό τομογράφο επειδή αγόρασες δύο υπερκοστολογημένους, κι άλλο με τα ίδια χρήματα ν’ αγόραζες είκοσι).

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, οι πολίτες γιορτάζουν μία γιορτή, που την λένε «Πολυτεχνείο»... ή κάτι τέτοιο... Καμαρώνουν για τους αγωνιστές που πέθαναν για το δικαίωμα να λένε «όχι» σε όσα δεν τους αρέσουνε. Για το δικαίωμα να έχουν δημοκρατικά εκλεγμένους ηγέτες, οι οποίοι μοχθούν κι αγωνίζονται για το γενικότερο καλό και το συμφέρων των πολιτών. (Άχαχα! Μουαχαχαχα! Εχεχε!~) Για το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του λαού που κατοικεί σε έναν τόπο.

Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, οι καναπέδες, οι καρέκλες, οι πολυθρόνες, τα κρεβάτια και τα ανάκλιντρα, είναι τόσο μαλακά και βολικά, που δύσκολα ο κώλος τα αποχωρίζεται (άντε, το πολύ-πολύ για να πάει να χέσει). Οι πολίτες βλέπουν με παγερή απάθεια την χώρα τους να καταστρέφεται, να μολύνεται και να ξεπουλιέται. Με μαζοχιστική λαγνεία, παρακολουθούν την κατάρρευση του κράτους τους, το ξεπούλημα των ατομικών τους ελευθεριών και την συστηματική υποβάθμισή τους ως όντα και προσωπικότητες.


[ Πηγή εικόνας ]


Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, ζω κι εγώ. Κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή, και γράφω για όσα με πειράζουν, για όσα με στεναχωρούν, για όσα με εξαγριώνουν, για όσα με μειώνουν, για όσα μου κάθονται στον λαιμό και με πνίγουν. Κάθομαι και γράφω... δεν κάνω τίποτ’ άλλο!

Γι’ αυτό και ξέρω, πως όταν θα έρθει η Νέμεσις να μας τιμωρήσει, θα είμαι κι εγώ εκεί, για να λάβω την τιμωρία που μου αρμόζει. Γιατί όταν έβλεπα την χώρα να καίγεται, το μόνο που έκανα ήταν να φωνάζω: Φωτιά-φωτιά! Μα οι φωτιές δεν σβήνονται με φωνές· θέλουν και πράξεις...


Αφιερωμένο:

[...]

Ένα το χελιδόνι,
κι η Άνοιξη ακριβή.
Για να γυρίσει ο ήλιος,
θέλει δουλειά πολλή.
Θέλει νεκρούς χιλιάδες,
νά ’ναι στους τροχούς,
Θέλει κι οι ζωντανοί,
να δίνουν το αίμα τους.

[...]


Άντε και του χρόνου! (Ζήτω το έθνος!)


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

Τάδε έφη,
© Ναυτίλος Του Διαδικτύου (Περικλής Πασχίδης)

8/26/2008

52. Φέρτε μου ένα δάνειο να ξεμπερδεύω!


Φέρτε Mου Ένα Δάνειο Να Ξεμπερδεύω!


Όταν ήμουνα μικρότερος, εκεί γύρω στα δεκαπέντε μου χρόνια, όπου άρχιζα, κάπως, να σκαμπανεβάζω από οικονομικά, με πληροφόρησε ο πατέρας μου πως χρωστούσα περί τα πέντε εκατομμύρια δραχμές (5.000.000) –τότες–, λόγο των διαφόρων δανείων που έχει λάβει κατά καιρούς το κράτος της Ελλάδας.

Τότες, δεν μου είχε φανεί μεγάλο το ποσό, μιάς και το είχα παρομοιάσει με το κόστος απόκτησης ενός μέσου αυτοκινήτου. Σκέφτηκα τότες, με το αφελές(;) μυαλουδάκι μου, πως άμα ήθελα, θα μπορούσα να βγάλω κάποια στιγμή τόσα χρήματα και να ξεχρεώσω να ξεμπερδεύω, μιάς και η αίσθηση του να χρωστάω χρήματα, κυριολεκτικά με διαλύει ψυχολογικά.


[ Πηγή εικόνας ]


Πέρασανε τα χρόνια, μεγάλωσα και το ξέχασα. Το θυμήθηκα ξανά σήμερα, όταν διάβασα σε μία ιστοσελίδα πως το χρέος του «καθενός» μας, έχει ανέβει στα είκοσι πέντε χιλιάδες διακόσια ευρώ (25.200), ήτοι οχτώ εκατομμύρια εφτακόσιες δώδεκα χιλιάδες εννιακόσιες (8.712.900) παλαιές δραχμές.

Έτσι θέτω ξανά στα τριάντα μου χρόνια το ερώτημα. Μπορώ να πάω σε μιά τράπεζα, να πάρω ένα δάνειο 30.000 ευρώ, και να πάω να τα σκάσω στο κράτος και να ξεπληρώσω εφάπαξ το χρέος μου, ως ένας από τα 11 εκατομμύρια πολίτες αυτού του κράτους; Γιατί, εξών που δεν μου αρέσει να χρωστάω, τίποτα δεν με εξασφαλίζει και δεν με διαβεβαιώνει πως οι «ανίκανοι» που γενικότερα κυβερνούν(;) αυτό το κράτος, δεν θα με χρεώσουν παραπάνω στα επόμενα χρόνια.

Προτού λοιπόν συμβεί κάτι τέτοιο, θέλω από τώρα να ξεχρεώσω και... να βγώ από το παιχνίδι. Όσο για το χρέος στην τράπεζα; Θα είναι πάλι σαν να αγόρασα ένα ακριβό αυτοκίνητο. Θα το ξεπληρώσω σιγά-σιγά σε πέντε-εφτά χρονάκια, και θα ξεμπερδέψω. Μπορώ;

Ρωτάω: Μπορώ;


Υ.Γ.: Ξέρω πως το ερώτημα είναι ρητορικό, και πως δεν μπορώ έτσι απλά να «βγω» από το παιχνίδι. Γιατί απλούστατα, εξακολουθώ να είμαι πολίτης αυτού του κράτους και να συμμετέχω στην ζωή, στα έργα και τις πράξεις του. Πως απολαμβάνω κάποιες παροχές(;!) όπως υγείας π.χ. (;!!) κ.τ.λ. Αλλά ρε γαμώ το. Αυτή η ιδέα να πληρώσω μια κι έξω το χρέος μου και να ξεμπερδέψω, πολύ μου αρέσει —που να πάρει!


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

Τάδε έφη,
© Ναυτίλος Του Διαδικτύου (Περικλής Περικλής)

7/06/2008

47. Περί χρηματοδοτήσεως πολιτικών κομμάτων


Περί Χρηματοδοτήσεως Πολιτικών Κομμάτων


Το όλο σκάνδαλο με τον γνωστό Γερμανό κολοσσό ηλεκτρονικών και βάλε, έχει φέρει στην επιφάνεια, εξών των γνωστών και προφανών προβλημάτων, κι ένα άλλο, μεγάλο πρόβλημα της σύγχρονης δημοκρατίας, κι αυτό είναι η διαφάνεια των εσόδων κι εξόδων των πολιτικών κομμάτων.



Σε άρθρο της, η εφημερίδα «Καθημερινή», 06/07/2008, παρουσιάζει μία δημοσκόπηση, στην οποία περιλαμβάνεται και η ερώτηση: «Τί είναι καλύτερο; Μάλλον να επιτρέπεται, ή μάλλον να απαγορεύεται η χρηματοδότηση των κομμάτων από ιδιώτες και επιχειρήσεις;» Το 68% των ερωτηθέντων απαντάει πως «μάλλον να απαγορεύεται».

Πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έβαλαν την λέξη «μάλλον» —δεν είναι μάλλον· είναι πρέπει! Σε ένα καθεστώς δημοκρατίας, η ύψιστη αρχή, είναι αυτή της ισηγορίας· το δικαίωμα δηλαδή του κάθε υποψηφίου, να αγορεύσει για το ίδιο διάστημα χρόνου που αγόρευσαν οι υπόλοιποι συνυποψήφιοι.

Για να γίνει κάτι τέτοιο λοιπόν, σε μια «αντιπροσωπευτική» δημοκρατία (κι όχι άμεση όπως είναι το ιδανικό), όπου αυτή εκφράζεται με μεγάλο –συνήθως– αριθμό μελλών-υποψήφιων, υπάρχουν έξοδα. Τα έξοδα αυτά τα δίνει το ίδιο το κόμμα, αλλά, συνήθως συνεισφέρει κι ο ίδιος ο υποψήφιος, όσο κι όπως μπορεί. Τα έξοδα αυτά βέβαια, στις σημερινές συνθήκες ιδιαίτερα, είναι μεγάλα, και γι’ αυτό διαχειρίζονται συνήθως από το κόμμα με κεντρικούς μηχανισμούς. Από πού όμως μπορεί ένα κόμμα να έχει έσοδα, αφού είναι ένα είδος «μη κερδοσκοπικού» οργανισμού; Το πρόβλημα αυτό το λύνει το πολίτευμά μας με τις χρηματοδοτήσεις τους από το ίδιο το κράτος.

Εδώ βέβαια ξεκινάει το πρώτο μεγάλο πρόβλημα. Οι χρηματοδοτήσεις δεν είναι ίσες ανάμεσα στα κόμματα, αλλά δίνονται με βάση την πολιτική δύναμη του κάθε κόμματος χωριστά (συνήθως των αριθμό των εδρών που κατέχουν στην βουλή). Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα, είναι ακριβώς η χρηματοδότηση από ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Αυτό απλούστατα, γιατί όταν ένα κυβερνών κόμμα, παραλαμβάνει μεγαλύτερα χρηματικά ποσά, μέσω της κρατικής, αλλά και ιδιωτικής ενίσχυσης, αποκτά αυτομάτως και μεγαλύτερη δύναμη έκφρασης. Με απλά λόγια: μπορεί να αγοράσει περισσότερο τηλεοπτικό χρόνο για να προβάλει διαφημιστικά σπότ, να πληρώσει για καταχωρίσεις στο έντυπο τύπο, να χρηματοδοτήσει περισσότερες πολιτικές ομιλίες υποψηφίων στελεχών του.

Αντίθετα, ένα κόμμα με μικρή οικονομική ενίσχυση από το κράτος, και μικρό αριθμό ιδιωτών που στηρίζουν το κόμμα οικονομικά, έχει πολύ λιγότερα χρήματα για να πράξει τα όλα όσα προαναφέρθηκαν. Αποτέλεσμα; Κατάργηση της ισηγορίας στην πράξη.

Πρέπει, επιτέλους, να καταλάβουμε πως αυτό δεν είναι δημοκρατία, και πως όσο κι αν το επιθυμούμε (επειδή έχουμε στρεβλωμένη αντίληψη της δημοκρατίας, βλ.: «γουστάρω να δίνω λεφτά στο κόμμα της επιλογής μου γιατί είναι δικαίωμά μου!») δεν να επιτρέπεται, ούτε ως ιδιώτες, ούτε ως επιχειρήσεις να συνεισφέρουμε στην χρηματοδότηση οποιουδήποτε κομματικού σχηματισμού· διαταράσσοντας την ισηγορία.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, πως τα κόμματα που θα συμμετάσχουν στις εκλογές, πρέπει να έχουν σταθερό προϋπολογισμό και καθορισμό μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους δαπανών. Έτσι, το Χ κόμμα θα μπορεί π.χ. να επιλέγει μεγαλύτερη προβολή στην τηλεόραση, και λιγότερες ανοιχτές ομιλίες, ενώ το Ψ το ανάποδο. Βέβαια, πολλοί θα πούνε πως κι αυτό παραβιάζει την υπεράσπιση μου της ισηγορίας, μιάς και η παραπάνω προβολή ενός κόμματος σε ένα «ισχυρό» Μ.Μ.Ε., την παραβιάζει. Έστω, ας τεθεί κι εκεί μέγιστος χρόνος προβολής. Στο κάτω-κάτω, αυτά είναι διαδικαστικά, που πιστεύω πως εύκολα επιλύονται.

Γενικά:

  • Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η συνδρομή ιδιωτών,(πάρτε ένα κουπονάκι για το κόμμα καλέ μου κύριε), γιατί έτσι επηρεάζεται σημαντικά η οικονομική δύναμη του λόγο του αριθμού των υποστηρικτών του.
  • Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η οικονομική ενίσχυση από επιχειρήσεις, ασχέτου μεγέθους, (επ’ ευκαιρίας... βρήκατε σε ποιόν θα δώσετε εκείνο το εργάκι της νέας γέφυρας που θα ενώνει την Κρήτη με την Ρόδο; Έχουμε καλά μπετά!) που μπορούν κατόπιν να επηρεάζουν πολιτικό-οικονομικές υποθέσεις του κράτους.
  • Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η χρηματοδότηση από τους ίδιους τους υποψήφιους του κόμματος (εμείς έχουμε δέκα μεγαλοεπιχειρηματίες στο κόμμα κι έτσι δεν έχουμε πρόβλημα χρήματος, ενώ οι «απέναντι» έχουν μόνο δύο και είναι και μικροβιοτέχνες).
  • Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η άνιση χρηματοδότηση των κομμάτων από το κράτος.

Κάποιος θα επισημάνει βέβαια, πως αυτό θα πυροδοτούσε, ίσως, την δημιουργία δεκάδων, ή κι εκατοντάδων νέων, μικρών κομμάτων, που θα λάμβαναν χρηματικά ποσά που θα κατασπαταλούνταν άδικα, ζημιώνοντας έτσι δραματικά την οικονομία. Θα απαντήσω πως κι αυτό το πρόβλημα είναι καθαρά τεχνικό. Θα μπορούσε φερ’ ειπείν να μπουν κάποια όρια στην χρηματοδότηση, σχετικά με το πόσο παλιό ή καινοφανές είναι το κόμμα που ζητάει χρηματοδότηση, να έχει υποχρεωτικό αριθμό μελλών· αρκετών ώστε να το καθιστούν κόμμα κι όχι «δωδεκαμελής» οργάνωση για την σωτηρία της Μπεκάτσας κ.λπ. Δεν είμαι ειδήμον· απλώς πολίτης είμαι που εκφράζω την γνώμη μου.

Επίσης, μετά το πέρας των εκλογών, τα κόμματα θα παραθέτουν, ανοιχτά στις εφημερίδες –όπως γίνεται με τους ισολογισμούς των εταιριών– τα οικονομικά τους στοιχεία· διασφαλίζοντας έτσι την νομιμότητα και την διαφάνειά τους.

Έτσι, ίσως να περιοριστεί κάπως η διαφθορά, και τα όποια οικονομικά παίγνια στα οποία εμπλέκεται η πολιτική, με αποτέλεσμα τα σημερινά, τραγελαφικά αποτελέσματα, που το μόνο που καταφέρνουν είναι να πλήξουν καίρια την αξιοπιστία της Δημοκρατίας.

Τέλος, να επισημάνω και κάτι σχετικά με την γνωστή υπόθεση: Αν υπάρχουν μαύρα ταμία στα κόμματα, που περιέχουν, μαύρο, αδήλωτο χρήμα, αυτό το χρήμα, λογικό δεν είναι να ξοδεύεται και μαύρα; Δηλαδή, να μην κόβονται αποδείξεις και λοιπά παραστατικά, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων από το κράτος, μέσω της φορολόγησης; Αυτό δεν είναι θέμα που θα έπρεπε ήδη να έχει κινήσει τις φοροτεχνικές υπηρεσίες να κάνουν άνω-κάτω τα οικονομικά των κομμάτων; Χμ... Μούμπλε-μούμπλε...

Κλείνω παραθέτοντας λίγο Ισοκράτη, έτσι, για να θυμούνται οι παλιότεροι, και να μαθαίνουν οι νεότεροι, που λέει κι η παροιμία.

«Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.»


—ΤΕΛΟΣ—


Όποιος θέλει, μπορεί να αφήσει το σχόλιό του· με σεβασμό στον εαυτό του και στον συνάνθρωπό του. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το κείμενό μου.

Τάδε έφη,
© Ναυτίλος Του Διαδικτύου (Περικλής Πασχίδης)

12/10/2007

14. Μιά Τραβεστί Στην Ιταλική Βουλή


«Δεν σκέφτομαι πλέον αν γεννιόμαστε ή γινόμαστε (ομοφυλόφιλοι)· απλά είμαστε»



Ένα απόγευμα, είπα κι εγώ να κάτσω να χαζέψω στο χαζοκούτι (κοινώς, τηλεόραση) κι εκεί που αυνανιζόμουν με το τηλεκοντρόλ στο χέρι, πέφτω στην εκπομπή «Αξίζει να το δεις», της δημοσιογράφου Τατιάνας Στεφανίδου, με θέμα: «Μία Τραβεστί Στην Ιταλική Βουλή», με επίσημη καλεσμένη την Ιταλίδα τρανσέξουαλ βουλευτίνα «Vladimir Luxuria». Αμέσως βάρεσε μέσα μου το καμπανάκι, οσμιζόμενος πως θα είχε άμεση σχέση με την ομοφυλοφιλία· όταν δε μάλιστα, είδα πως ένας εκ των καλεσμένων ήταν ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., Θάνος Πλεύρης, άκουγα νοερά τυμπανοκρουσίες.

Στο πάνελ υπήρχαν καλεσμένοι, κι εκπρόσωποι λεσβιακών οργανώσεων. Παρόλα αυτά, ο κυρίως διάλογος έγινε μεταξύ της Ιταλίδας βουλευτού (ως συνέντευξιαζόμενης) και της Τατιάνας Στεφανίδου, ενώ έντονη κι εκτεταμένη συζήτηση έγινε μεταξύ της Ιταλίδας βουλευτού με τον Έλλην συνάδελφο της, κ. Θάνο πλεύρη.

Θα πρέπει να πω πως εξεπλάγην από το ήθος της Ιταλίδας βουλευτού, την οποία μέχρι τούδε είχα απλώς ακουστά. Μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίον απαντούσε σε ερωτήσεις, καθώς και το γεγονός πως ήταν αρκετά ετοιμόλογη και μιλούσε με σεβασμό, ακόμη και σε προσβλητικές ερωτήσεις που ετέθησαν από τον βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ.

Η Ιταλίδα βουλευτίνα, δήλωσε πολλάκις πως δεν εκλέχθει γιατί δηλώνει ανοιχτά την διαφορετικότητά της ως τρανσέξουαλ, αλλά για τις ιδέες και τα όνειρα τα οποία εκπροσωπεί· πρωτίστως ως άνθρωπος δημοκρατικά σκεπτόμενος.

Ο βουλευτής Θάνος Πλέυρης, έκανε το γνωστό ατόπημα, που κάνουν όλοι οι φοβισμένοι –κι αδαείς ας μου επιτραπεί να πω– άνθρωποι, που έχουν άγνοια για το τι είναι η ομοφυλοφιλία. Για άλλη μια φορά επέμεινε στην θέση του (που στηρίζει γενικώς το κόμμα που εκπροσωπεί –το ΛΑ.Ο.Σ.–, παίζοντας τον ρόλο του δήθεν φιλελεύθερου): πως δεν τον ενοχλεί να είναι κάποιος ομοφυλόφιλος, τρανσέξουαλ ή ο,τιδήποτε μη ετεροφυλικό· αρκεί να μήν το προβάλει σαν πρότυπο(!)

Εδώ είναι ίσως το πρόβλημα που έχουν αυτοί οι άνθρωποι: Δεν μπορούν να καταλάβουν πως ουδείς ομοφυλόφιλος προβάλει τον εαυτό του ως πρότυπο(!) Ο βουλευτής Θάνος Πλέυρης ανέφερε το γνωστό στερεότυπο πως οι ομοφυλόφιλοι, προβάλλονται έντονα μέσω τηλεόρασης και λοιπών κοινωνικών εκδηλώσεων, με αποτέλεσμα (κατά την γνώμη του) να επηρεάζουν τους νέους και να συμβάλουν έτσι στην αλλοίωση της (φύσεις αυθεντικής, ετεροφυλικής;!) σεξουαλικής τους ταυτότητας (Πουστροποίηση της κοινωνίας με απλά λόγια).

Ο δυστυχής, δεν γνωρίζει το αυτονόητο: πως ουδείς «διαλέγει» την σεξουαλική του ταυτότητα, καθώς αυτή επηρεάζεται φύσει από πολλαπλά, μή ελεγχόμενα ερείσματα της ζωής του ανθρώπου, είτε είναι κοινωνικά, πολιτισμικά, γονιδιακά, ψυχολογικά κ.τ.λ. Σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Θάνου Πλεύρη, η Ιταλίδα βουλευτίνα απάντησε με μια πολλή ωραία (κι αποστομωτική) φράση: «Δεν σκέφτομαι πλέον αν γεννιόμαστε ή γινόμαστε (ομοφυλόφιλοι)· απλά είμαστε»· δηλώνοντας έτσι πως νοιάζεται περισσότερο για τα δημοκρατικά δικαιώματα των μειονοτήτων (πάσης φύσεως), ασχέτως λόγου κι αφορμής.

Εν κατακλείδι, ήταν μια ενδιαφέρουσα –κατά την άποψη μου– εκπομπή, όπου η βουλευτίνα έλαμψε δια του πνεύματός της· όχι λόγο της διαφορετικότητάς της. Ενώ ο βουλευτής Θάνος Πλέυρης, επέδειξε για άλλη μια φορά, την σκοταδιστική και ομοφοβική του στάση, καθώς και έλλειψη σεβασμού απέναντι στην Ιταλίδα συνάδελφο του, λέγοντας με ύφος δήθεν αστειευόμενο: «Πάντως, αν είχα να διαλέξω μεταξύ εσάς και της κυρίας Στεφανίδου για να βγω το βράδυ, σίγουρα θα διάλεγα την κυρία Στεφανίδου».

Το αποτέλεσμα ήταν να διαφανεί, για άλλη μια φορά, πως στην Ελλάδα ο ομοφυλόφιλος προβάλλεται κι αντιμετωπίζεται ως μια γκροτέσκα καρικατούρα, η οποία στερείται φύσει πάσα σοβαρότητας, και γι’ αυτό δεν δύναται να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ως ον πολιτικό. Κάτι, που η γείτονος χώρα, παρότι μεσογειακή κι επίσης αρκετά ανδροκρατούμενη και με πολλά κοινά στοιχεία με την Ελλάδα, κάνει γενναία βήματα μπροστά στο να το ξεπεράσει.


Σύνδεσμοι: (ανοίγουν σε νέο παράθυρο)
www.vladimirluxuria.it
en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Luxuria
www.thanos-plevris.gr


Τάδε έφη,
Ναυτίλος του Διαδικτύου (Περικλής Π.)

9/05/2007

2. Εθνικές Εκλογές 2007


Κάτι που έκανα πρόχειρα στο Photoshop, για να εκφράσω αυτά που νιώθω για τις εκλογές και την Ελληνική πολιτική σκηνή –Γαμώ το!